DIY · tyyli

Kesäasut 3: t-paita muokkaus ja vanha DIY bomber 

feature

Pidinpäs tässä taas huomaamatta pienen blogikesäloman. Kummallista, että koko perheen lomaillessa tuntuu aikaa bloggaamiseen olevan tavallista vähemmän. Onko kellään muulla samoja ”ongelmia”? Ehkä se on rutiinien puutetta tai vaan puhdasta saamattomuutta. Oon silti koko ajan pyöritellyt mielessäni mistä voisin seuraavaksi kirjoittaa. Ideoita siis on muhimassa.

Mun suurin akileen kantapää tässä blogihommassa tahtoo olla se kuvien ottaminen, tai siis ottamatta jättäminen. Lasten kanssa on niin vähän rauhallisia hetkiä ja jos niitä tulee, oon yleensä kaikkea muuta kuin kuvauksellinen sillä hetkellä. Ja rauhallisissa hetkissä on niitä kilpaileviakin aktiviteetteja kuten mm. se homman pihvi eli ompelu. Ja liikuntakaan ei toki ole pahitteeksi. Mutta tänään onnistuin löytämään ne muutamat tarvittavat minuutit kuvien ottamiseen, kun sattui juuri oikea asu olemaan päälläkin. Jes, voittajaolo!

Tänään siis tapetilla vanhasta naisten t-paidasta muokattu paita sekä jo aiemmasta postauksesta tuttu DIY satiinibomber. Harmaa t-paita (valkoisen ja mustan ohella) on yksi monikäyttöisimmistä vaatteista kesällä. Toki sen käyttöikä jatkuu aluspaitana myös talvisaikaan, joten loistava vaatekappale siis. Lisäksi se on valkoista t-paitaa parempi, koska se ei haalistu tai kellastu samaan tahtiin, varsinkaan jos se on tehty laadukkaasta materiaalista.

Tällä kertaa paidan lähtökohtaa ei ole kuvattu, koska muokkaus on ollut kesken (nolottavat) parisen vuotta. Ostin paidan sen laadukkaan materiaalin takia ja se oli karsean mallinen tiukka kauluksesta, huonosti istuvat hihat ja liian pitkä helma. Kaiken kaikkiaan ei yhtään imarrellut mun kehoa millään muotoa. Siksi päätin saksia ja ommella siitä vähän paremman version. Helpommalla olisin toki päässyt melkein ompelemalla uudesta materiaalista tai ostamalla kaupasta muutamalla eurolla uuden. Mutta jotenkin kaikessa monimutkaisuudessaan näiden simppeleidenkin vaatekappaleiden tuunaus kiehtoo. Tässä projektissa jopa kauluksen uusi resori on leikattu vanhasta collegepaidan helmasta eli kierrätystä viimeiseen saakka.  Allaolevassa kuvassa lyhyt yhteenveto siitä mitä paidalle tein. Toivottavasti siitä saa joku muukin ideoita siihen, miten paitojakin voi helposti muokata ja muodistaa.

details

Toinen osa asua on siis tuo bomber, joka on viimein löytänyt tiensä myös käyttöön. Se valmistui siis jo viime vuonna, mutta on vähän odottanut aikaansa.  Mulla kestää jostain syystä aika kauan joidenkin vaatteiden kanssa, ennenkuin ne pääsevät vakituiseen käyttöön. En tiedä miksi mun pitää niitä monesti vähän makustella. Nyt oon kuitenkin käyttänyt tätä mun bomberia oikein ahkerasti. Ja oon siihen tykästynyt. Erityisesti farkkujen parina se on tosi kiva. Nyt keksin myös vähän kokeilla rullata hihoja ylöspäin ja tykkään siitä miten se keventää ilmettä. Toinen asun osa, jota oon vähän karttanut on nuo lenkkarit. Ne on kaikessa pirteydessään, no pirteät. Ja jotenkin niin sporttiset, etten ole osannut niitä jalkaani laittaa. Yleensä aina oon valinnut valkoiset converset. Mutta pikkuhiljaa näillekin alkaa lämpenemään.

Viimeinen ja tärkeä osa asua on mun uudet lasit. Nämä Jimmy Choon pokat on niin ihanat, etten enää kohta piilareja kaipaakaan. Sitäpaitsi ne toimii aina yhtenä tyylikkäänä asusteena, jolloin oon vähän kokenut voivani revitellä tällaisilla teinimäisemmillä tyyleillä. Lasit tuo uskottavuutta, tai näin ainakin itselleni uskottelen 😀

Tämän päivän asu on siis kovin arkinen, mutta sitähän se elämä on – arkea. Ja sitä varten myös pukeudun suurimman osan aikaa.

Mitäs tykkäätte asusta ja mun t-paidasta? Eikö vaan olekin täydellisen luottovaatteen ainekset tässä yksinkertaisessa vaatekappaleessa?

Asun yksityiskohdat:

Takki: DIY satiinibomber

Farkut: second hand DR Denim

Lenkkarit: New Balance, viime kesänä hankittu

paitatpaitabombertasokuva

4 thoughts on “Kesäasut 3: t-paita muokkaus ja vanha DIY bomber 

  1. Great to have you back! 👌 Tyylikkäästi uudistettu paita. Ja tuo bomber on kyl hieno. Kuvien ottaminen vaatii aina semmosen tahtotilan, et ne syntyy. Itse yhdistän usein kuvaamisen johonkin retkeen tai reissuun. Kaupungilla käyntiin tms. Tosin sekin on välillä haastavaa, koska lapset… mut oon silti kokenut sen kivaksi tavaksi, kun on jo valmiiksi laittautunut ja kuvaustaustoihinkin saa sillai kivaa vaihtelua. Meillä ei ole edes omaa pihaa, jossa kuvata ja kotonakin suht ahdasta, ni jokatapauksessa kuvat tulee otettuu aina muualla kuun kotona. Toivottavasti joskus vielä on koti, jossa on tilaa kuvaamisellekin. 🙂

    Tykkää

    1. Oo, kiva kun oot kaivannut ❤ Joo tuo sun tapa ottaa kuvat on kyllä toimiva ja oot oikeassa siinä, että se vaatoi aina pikkaisen tahtoa. Mun pitäis alkaa ulkoistamaan asiaa enemmän mun miehelle, mutta oon pitänyt bloggaamista kaikkinensa niin omana juttunani. Ehkä pitäis vaan nöyrtyä ja pyytää apua. Myös poseeraaminen jollekin on vähän hankalaa mulle. Ehkä siinäkin pitäis vaan astua omalle epämukavuusvyöhykkeelle rohkeasti. That’s where the magic happens 😀

      Tykkää

  2. Mun on vaikea jaksaa istua läppärin ääreen lomalla ja vapaa-aikana bloggaamaan mutta oon nyt pakottanut itseni siihen puuhaan. Viime kesänä en postannut mitään heinäkuussa. Kuvia jotenkin saan vielä otettua mutta en jaksaisi alkaa kirjoittaa mitään. Mutta kiva, kun oot takaisin! Hyvältä näyttää, asut ja lasit! 🙂

    Tykkää

    1. Kiitos kommentista ja kehuista Craft Candidate. Kiva kuulla, että joku tauoista huolimatta lukee mun postauksia ❤ Joo kyllähän se sellaista päättäväisyyttä tämä bloggaaminen vaatii. Välillä täytyy vaan päättää tekevänsä postauksen. Nyt tuntuu taas siltä, että on sellainen aika "kesäloman" jälkeen koittanut, että haluan tähän hommaan panostaa:)

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s