suomeksi · tyyli

Tyylikkäät leggingsit – toiveajattelua(ko)?

Post only in Finnish

Tämän kerran postauksessa pohdin aihetta: voiko leggingsit olla tyylikäät?  Vai onko tämä sanapari ihan utopistinen lähtökohtaisesti? Onko kalsarit vain ja ainoastaan kotivaate?

2016-01-04 15.48.49

Olen pitänyt tosi paljon yo. kuvassa näkyviä teille reilu viikko sitten esittelemiäni DIY leggingsejä. Pääasiassa niiden kanssa olen pukenut juuri mustan yläosan, yleensä tunikan. Taitaa olla aika kotiäidin perusunivormu. Jossain vaiheessa elämää taisin vannoa, että tyyli säilyy vaikka lapsia tulee. No kotioloissa olen jo taipunut täysin mukavuuden puoleen. Ihmisten ilmoilla sentään jaksan vielä panostaa. Jospa tämän intensiivisimmän vauvavaiheen jälkeen saisin viimein aloitettua tuon oman vaatevaraston siistimis/yksinkertaistamisoperaation.

Mutta asiaan. Olen siis vakavissani pohtinut voisiko leggingsejä pitää vähän fiksumpaa pukeutumista vaativissa tilanteissa? Ja miten ne voisi stailata? Idea lähti tästä Pinterestissä olleesta kuvasta:

Screenshot 2016-01-15 10.06.22

Ok, kuvassahan on kuviolliset farkkutyyppiset housut. Kuitenkin ne jollain tapaa muistuttaa mua näistä tekemistäni leggingseistä (toiveajatteluako?). Siksipä päätin testata tyyliä, joka voisi oikeiden kenkien (esim. saappaat tai jopa korkkarit) kanssa toimia.

Sain siis aikaiseksi tällaisen asun vaatekaapista löytyneistä vaatteista:

2016-01-08 14.52.03 2016-01-08 14.52.08

2016-01-08 14.52.06
Asukokonaisuus:
Leggingsit DIY
Kauluspaita DIY
Villatakki vanha ( Oui moments)
Statement kaulakoru DIY

Nyt rehellisiä mielipiteitä: voisiko tässä asussa mennä esim. toimistotöihin? Suomessa työpukeutuminen on kuitenkin aina ollut hieman epäformaalimpaa kuin esim. Britanniassa ja ehkä manner-Euroopassa. Ja olishan se mukavampi asu kuin vaikka farkut.
P.s. Denim paitamekko on  edelleen palasina… Vaikka se ei ole iso homma, en ole vaan ehtinyt paneutumaan ompeluksiin tällä viikolla.  Loppuviikko kuluu 3-vuotiaan synttärikemuja valmistellessa. Meinaan tehdä elämäni ensimmäisen sokerimassalla päällystetyn kakun. Saapa nähdä miten mulle käy 😮

4 thoughts on “Tyylikkäät leggingsit – toiveajattelua(ko)?

  1. Kyl mä periaatteessa voisin, mutta ehkä kaipaisin just että tuon neuletakin saisi alhaalta kiinni niin että tulis tunikamaisempi vaikutelma 😀 Olen kyllä aika leggarirajoitteinen ihminen, joten muilta voisit saada erilaisia vastauksia. Muuten tykkään kyl tosi paljon statement-kaulakorun ja kauluspaidan yhdistelmästä 🙂 Hyvä vinkki, jota itekin voisin kokeilla.

    Tykkää

    1. Mä oon kans todella leggarirajoittunut. Aina mieluummin sukkikset kuin leggarit, jos on formaalimpaa. Siksi tämä postausidea varmaan tulikin 😀

      Joo tuo asu vois olla toimivampi sun muunnelmalla. Tykkäisin itsekin sellaisesta pitkästä villatakista, jossa olis koko matkalla napit ja ehkä taskutkin.

      Statement korujen käytön oon omaksunut tuolta Pinterestistä. Niitä on siellä tosi monessa asussa ja rennompaankin lookkiin saa kivan naisellisen twistin yhdellä yksinkertaisella elementillä!

      Tykkää

  2. Periaatteessa joo, toki voisi laittaa töihinkin. Ehkä laittaisin kuten Piia ehdotti, tunikamaisempana tuon neuletakin. Muuten asu on siisti ja tyylikäs. Minä en oikein osaa leggareita käyttää kuin pitkien tunikoiden/mekkojen kanssa. Oli mulla kaupunkilomalla leggarit, mutta mekon kanssa. Ja silloinkin mietin, onko ne nyt yhtään sopivat :D. Joten aika leggarirajoittunut olen minäkin.

    Tykkää

    1. Sama juttu, että miellän tunikan tai lyhyen mekon ainoaksi sopivaksi yläosaksi leggareille. Ja nimenomaan kotiasuna… ehkä jotkut nahkajäljitelmät on eri juttu, mutta perustrikoota olevat on minunkin ajatuksissa arkiset. Mutta käytetäänhän nykyään toisaalta collareitakin korkkareiden ja jakun kaverina.

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s