Yleinen

Juttu blogista Suuri Käsityö-lehdessä / Feature in Suuri Käsityö-magazine

I got a mention on one of Finland’s leading handicraft magazines Suuri Käsityö and this post is about that. I won’t translate because the relevance is mostly to my Finnish readers. I do have to say I am honoured and pleased as I have been a reader of this mag since my teen years.

WP_20140906_010

Uusi Suuri Käsityö siis ilmestyi tällä viikolla ja minun blogi pääsi sinne esittäytymään. Oon ihan mielettömän otettu tästä kunniasta, koska kuten jo SoMessa aiemmin mainitsin, olen lukenut ko. lehteä jo teininä. Meillä taitaa kotona olla edelleen joitain 80-luvun vuosikertojakin söpöissä oransseissa kansiossa.

WP_20140906_011

Muutakin kiinnostavaa syyskuun numerossa oli mm. lapsille tosi monta kierrätysmateriaaleista tehtyä vaatetta. Nämä nyt ainakin menee kokeiluun:

WP_20140906_016WP_20140906_019

Olen ollut siis itsekin tilaaja nyt viimeisen 1,5 vuoden ajan ja ihan supertyytyväinen lehden uuteen linjaan. Luonnollisestikin, koska siellä on paljon samanhenkisiä ohjeita kuin mitä täällä blogissa vilahtelee. Haastavampien kaavojen ja ompeluohjeiden oheen on tullut siis paljon yksinkertaisia ohjeita ja myös vanhan uudistamista. Itseasiassa se oli Suuri Käsityön ansiota, että löysin Outi Pyyn Trashion-kirjan. Outin muutama ohje oli jossain 2013 vuoden numerossa ja sitä kautta etsin kirjan käsiini. Eli  Suuri Käsityö on osasyyllinen tähän mun blogiin ja haasteeseen. Kiitos vaan sille lehtimyyjälle, joka 2012 vuoden lopussa soitti ja tarjosi lehteä puoleen hintaan. Enpä tiennyt tarjoukseen tarttuessa mitä kaikkea siitä seuraisi.

Nyt ilouutinen myös niille, jotka haluavat saada käsiinsä yksittäisiä Suuri Käsityö-lehden kaavoja. Lehti on nimittäin avannut Nordic Patterns kaavojen verkkokaupan tällä viikolla ja sieltä saa kaavat pdf-muodossa omalla koneella tulostettuna. Inhoan itse kaavojen jäljentämistä kaava-arkilta yli kaiken, joten saattaa olla, että tosissaan innostun näistä PDF-kaavoista. Verkkokauppaan tulee koko ajan uusia kaavoja ja yhden sieltä jo bongasin, jota oon käyttänyt. Tämä poikien housunkaava on mulla nyt peruskaavana kaikille esikoisen housuille. Se löytyy jostain 1/2014 lehdestä ja oon muokannut ko.kaavaa tarpeen mukaan. Oon siis tehnyt tällä ihan collegehousujakin. Ja siellä oli kokeiluun yksi ilmainen kaava nahkalaukulle myös. Suuri Käsityö löytyy muuten myös Facebookista ja instagrammissa nimellä @suuri_kasityo.

Lopuksi haluan vielä sanoa, että en olisi millään uskonut kirjoittavani niin kiinnostavasta aiheesta niin kiinnostavasti, että tällainen maininta olisi mahdollinen. Olen iloinen ja kiitollinen ja uskon ehkä vieläkin enemmän siihen, että tämä bloggaaminen on aika hyvä juttu.

Ensi kerralla tulee yksi arkiston helmi, mun tämän haastevuoden ihan ensimmäinen tuunaus.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s